"May God Bless You and continue to give you the strength to help us!..."

Publicerad 2014-02-14 00:12:34 i Allmänt,

"No food for lazy a man" -  Innan skolan har barnen varit och hämtat vatten..
 
Min tid här håller på att rinna ut - Och jag försöker hinna med allt som ska göras innan min hemfärd nästa vecka. Har mycket mer bilder att visa och möten att berätta om. Det är många av er som varit väldigt generösa och skickat pengar till mitt konto, som är avsatt för detta ändamål. De föräldrar och barn som motagit gåvorna vill tacka er, genom mig, och hälsar att de är oerhört tacksamma och ber för er.
 
Bilen var fullpackad idag då åkte vi tillbaka till Kumbo för att besöka den föräldralösa avdelningen på sjukhuset som jag tidigare varit på och även för att besöka Romeo och Godheart som lider av den muskulära sjukdomen vilket gör att de inte kan röra på sig. Vi fick sällskap av en man, Edwin, som jobbar på den lokala radiostationen i Kumbo. Han följde med på alla besök och spelade in det som sas. Detta kommer att sändas i Tatum och Kumbo, jag kommer att få en kopia på programmet.
 
Den här gången hade jag med mig kläder som samlats in i Sverige till de föräldralösa barnen på sjukhuset.
 Barnen flockades såklart kring påsarna och valde själva ut sina nya kläder :)
Tänk er att dessa små barn är föräldralösa..
Flickan ville genast ha på sig sina nya tights.
 
 
Sötnos <3
De tre pojkar som sitter på rad och blir matade är trillingar. Mamman dog när hon födde dem.
 
Hemleverans av gåvor till Romeo. Ny liggmadrass, kudde, filt, radio, kläder, 15kg ris, 10plkt savon (tvål), 5liter olja, 5kg pasta, hudsalva till kroppen för att förebygga liggsår, kex o godis.
 
 
Här är Romeo med sin mamma, Se vad glad han blev när vi kom..
 
Mamman och jag kramas och ingen av oss finner några ord för stunden.
Som ni ser, ett väldigt känslosamt möte. När Romeo såg sin mamma i tårar bad han henne sluta gråta.Otroligt stark pojke och som jag tidigare nämnt, verkligen en person att beundra.
En väldigt glad Romeo som tackar alla i Sverige som bidragit för de gåvor han fått.
 
Samma hemleverans av gåvor fick även Godheart.
Jag frågade om han kände igen mig och han nickade.
Uppackning av gåvor och installation av radio. Tidigare hade han en radio men som slutat fungera. Han berättade att det var något han verkligen saknat.
Godhearts mamma berättar om hans historia. Han föddes "normal", vid nio års ålder blev han knuffad i skolan och ramlade, efter det visades symptom på den muskulära sjukdomen och sedan dess har det bara blivit värre och värre. Man vet inte mycket om dessa sjukdomar och många tror att det är en förbannelse och därför fryser de ut familjen eller den som är drabbad. Verkligen hemskt och Kunskap efterfrågas!!!
Jag & mamman
När alla hade gått ut från rummet där Godheart var stod jag kvar i dörröppningen. De andra diskuterade med varandra. Den nya radion spelade en låt, Jag och Godheart fick lång ögonkontakt och han log ett brett leende mot mig och sa "Thank you!"
 
Eftersom jag gillar Plantain har min gulliga vän Gilbert överraskat mig och gett mig det inför hemfärden.
Har några av er tur, får ni smaka när jag kommer hem ;)
 
PUSS

Kommentarer

Postat av: Kim

Publicerad 2014-02-14 01:17:38

Gripande Vicko. Ses snart. Puss!

Postat av: Stina<3

Publicerad 2014-02-14 13:06:38

Otroligt gripande tänk om man kunde bidra på detta sätt jämt...Måste dra igång nåt när du kommer hem!Hat du inte skype!

Svar: Ohh ja! Vi kommer dra igång projekt som ska hjälpa dessa underbara barn! Var så säker på det❤️
Viktoria Elman

Postat av: LEON

Publicerad 2014-02-14 13:08:25

VAD BRA ATT DU HJÄLPER DEN POJKEN. HAN BLEV VÄLDIGT GLAG. SYND ATT DU INTE ÄR HÄR PÅ HJÄRTANS DAG. JAG VILL DU SKA KOMMA HEM NU TILL STOCKHOLM.

Svar: Älskade unge, du har ett fint hjärta❤️ Vi ses snart, i love u!
Viktoria Elman

Postat av: Stina<3

Publicerad 2014-02-14 13:10:33

Hoppas du får med dig bananerna det brukar vara svårt att få med genom tullen frukt och föda...

Svar: Det hoppas jag med, time Will tell! 😉
Viktoria Elman

Postat av: Bea

Publicerad 2014-02-15 13:57:15

Wow...

Svar: Puss syster, glad att du läser o följer min resa. Nytt inlägg igen:) ses snart❤️
Viktoria Elman

Postat av: maria

Publicerad 2014-02-26 03:06:51

ÄLSKAN PLATAIN!!

Jag måste egentligen sova och få sömn men kan inte sluta läsa din blogg. Mina tårar bara rinner och finner inga ord om vad dessa människor går igenom!
Min dröm är att bygga en skola i afrika och den drömmen ska bli sann. Nu har du gett mig sjukt mkt motivation till att starta mitt projekt. Hjälpa människor som verkligen behöver det.
Gud vad vi människor i Sverige ska skatta oss lyckliga!!

Svar: Hej Maria,Ja vi kan verkligen skatta oss lyckliga över allt vi har här. Det glädjer mig att du har såna drömmar, allt går att göra. Man måste bara ha rätt inställning och ett jäkla driv. Sänder all min styrka till dig och lycka till med dina projekt! Kram
Viktoria Elman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Presentation av projekt

Min profilbild

Följ med mig på min resa; ett personligt uppdrag att hjälpa föräldralösa och underprivilegierade barn i Kamerun till att få rätten att gå i skolan. Genom socialt, mentalt och ekonomiskt stöd kommer jag att uppmuntra barnen till att nå sina drömmar. I det är utbildning ett steg i rätt riktning för en ljusare framtid. Följ med mig på en resa fylld av upplevelser, glädje, vänskap, ny kunskap och möten med nya människor.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela